Pocz±tek gry, czyli jazda do levela 10 jest taki sam jak dla Spirit Mastera. Na starcie jako “Mage” dostajemy jeden czar do DPSu “Flame Arrow I” i jeden do CC “Restraint I”, który jest Root’em. Mobki padaj± zwykle po 1-2 uderzeniach FA, gdyby co¶ posz³o nie tak zawsze mo¿emy wroga na kilkana¶cie sekund przyszpiliæ do ziemii ¿eby odbiec i poprawiæ z dystansu. Gra siê mi³o i przyjemnie do levela 3, na którym dostajemy nastêpnego skilla, który s³u¿y³ bêdzie nam przez bardzo d³ugo. Mowa tutaj o spowalniaj±cym wroga “Ice Chain”. Na tych 3 skillach mo¿na ¶mia³o levelowaæ dalej, nie martwi±c siê o pozosta³e. Atak zaczynamy snare’m (Ice Chain) potem spamujemy Flame Arrow a¿ do ¶mierci przeciwnika. Kiedy bydlak nie chce gin±æ i skoñczy siê spowolnienie, rootujemy odbiegamy snare’ujemy i naparzamy.
I tak do 7 levela kiedy to dostajemy knocbacka “Cold Wave I”. Teraz bicie mobków robi siê ciekawsze. Walkê otwieramy combo “Ice Chain + Cold Wave” – mobek po tym stoi oszo³omiony, a my po za³o¿eniu instantowego DoT’a “Errosion” mo¿emy odpalaæ nastêpne combo “Flame Arrow + Blaze(5lvl)” i spamujemy dalej FA. Taka kombinacja daje pewno¶æ, ¿e mobek, który wreszcie do nas dotrze je¿eli nie zginie bêdzie bliski ¶mierci. Kolejnym fundamentalnym skillem, który dostajemy na 7 levelu jest “Stone Skin”. Dzia³a on instantowo i daje 100% absorbcji kilkuset obra¿eñ. Taka os³ona jest wa¿na w przypadku kiedy chcemy castowaæ czar, a bêd±c pod ciê¿kim ogniem istnieje spore ryzyko przerwania.
Pozwolê sobie tutaj na ma³± dygresjê. Nie chcia³bym omawiaæ wszystkich skilli Sorca, których jest du¿o. Skupiê siê na umiejêtno¶ciach, których u¿ywa siê czêsto i wprowadzaj± swoim pojawieniem now± jako¶æ grania.
W koñcu przyjdzie czas gdy na 9 levelu dokonujemy wyboru kim chcemy zostaæ. Wybieraj±c Sorca, nasze drogi ze Spiritmasterem w tym miejscu siê rozchodz±.
Na 10 levelu dostajemy szalenie przydatny skill “Sleep” usypiaj±cy wrogów. Triggeruje prawie zawsze i pozwala permanentnie utrzymywaæ mobka w u¶pieniu a¿ do chwili kiedy bêdziemy gotowii siê nim zaj±æ. Bardzo przydaje siê podczas bicia obstawy Bossa pogr±¿onego w g³êbokim ¶nie. Wad± Sleep’a jest to, ¿e generuje spore aggro i trzeba dobrego tanka ¿eby odci±gn±æ uwagê wybudzonego ze snu, od naszego kruchego szlafroka.
13 level przynosi dwie przydatne nowo¶ci. Pierwsza to jeden z wiêkszych DPSów czyli “Flame Harpoon”, druga to mo¿liwo¶æ instantowej teleportacji do ty³u: “Dimension Door”. Od tego momentu zaczynamy uwa¿niej dobieraæ teren zostawiaj±c sobie nieco miejsca za plecami. Trzeba uwa¿aæ równie¿ aby teleportuj±c siê nie wdepn±æ w gorsz± kupê. Zaczyna siê robiæ na prawdê ciekawie. Podczas walk PvP zdarza siê, ¿e DD nie triggeruje i po krótkim przeskoku do ty³u, wracamy w pocz±tkowe – niewygodne po³o¿enie.
Po kolejnych 3 poziomach, na 16 levelu nie ma sza³u. Jedyny skill warty wspomnienia to “Restraint of Winter” – kolejny root, tym razem AoE. RoW przydaje siê bardzo tylko podczas PvP. W PvE aggruje za du¿o mobków woko³o.
Ciekawy skill przychodzi na poziomie 19. “Delayed Blast” to czar, który odpala z opó¼nieniem. Na pocz±tku zastanawia³em siê po kiego mi taki wynalazek. Moje w±tpliwo¶ci rozwia³ pierwszy duel, w którym po zrootowaniu przeciwnika rzuci³em najpierw Delayed Blastem (root ci±gle trzyma³ bo wróg nie oberwa³ od razu). Po DB przywali³em z Harpoona. W tym momencie odpali³ DB, dwa skille siê na³o¿y³y, a przeciwnik nakry³ nogami.
Nastêpna dostawa skilli przypada na poziom 22. Poza ulepszonymi wersjami “starej gwardii” przybywa nam na pasku “Illusion Gate”. Jest to bardzo efektownie wygl±daj±cy portal prowadz±cy wprost do stolicy. Z portalu mo¿e korzystaæ ka¿dy cz³onek grupy. IG poprawia stan naszego portfela gdy¿ odpadaj± nam koszty Teleportu do Pandemonium. Jeste¶my dziêki temu tak¿e bardzo mobilni. Uzyskujemy w koñcu dostep do stolicy z ka¿dego miejsca w grze.
Na 25 levelu przychodzi czas na detaunt “Boon of Peace”. Przestajemy byæ zatem problemem dla tanka, któremu czasem przez du¿± si³ê ognia zabieramy aggro.
Kolejny ciekawy skill to 28 levelowy “Aerial Trust”, który potrafi utworzyæ wokó³ przeciwnika pole si³owe i podnie¶æ go tak, ¿eby wpakowaæ mu kolejnego skilla w zadek. AT przerywa wszystkie akcje i parali¿uje wroga na kilka cennych sekund.
Jak widaæ z ka¿dym kolejnym levelem przybywa nam mo¿liwo¶ci. Opanowanie gry Sorcem i efektywne ich wykorzystanie, zw³aszcza w walce PvP nie jest ³atwe. Pokonanie silniejszego przeciwnika naszym “s³abeuszem” dziêki umiejêtnym korzystaniu z ww skilli daje olbrzymi± przyjemno¶æ.
Offline